A centrírozást sokan centírozásnak ejtenek, ami nem jelent mást, mint a kerék kiegyensúlyozását. A gépjárműnek az a legjobb, ha a súlypont középre esik, így a kerék képes egyenletesen forogni, bármiféle rázkódás nélkül. A kerék azon alkatrésze az autónak, ami folyamatosan érintkezik a talajjal, úttesttel, éppen ezért fontos, hogy ideális állapotban legyen. az abroncs rossz egyensúlya hozzájárul a gumiabroncsok kopásához, a szakemberek éppen ezért azt javasolják, hogy 15 ezer km megtétele után mindenképp centríroztassunk és természetesen a gumicserék alkalmával is.
Miért célszerű ezt ekkora gyakorisággal megtenni?
Az utazások során ütések, rázkódások és egyéb külső behatások érik a kereket, amelyek megváltoztathatják a tárcsa és az abroncs tömegeloszlását, ennek pedig negatív következményei adódhatnak. Egyenetlen kopás keletkezhet, károsodhat a kormánymű, futómű, ha az abroncs nem egyenletesen kerül kapcsolatba az aszfalttal. Ezek mind plusz költségeket jelentenek, amelyeket érdemes megspórolni.
A kerekek súlyelosztása nem bizonyul tökéletesnek, az egészet apró fémsúlyok segítségével lehetséges ellensúlyozni. Az első lépésben számítógépes rendszerekkel bizonyosodnak meg a kerék állapotáról, ez alapján tudják megállapítani, hogy pontosan mely részekre fogják a súlyokat elhelyezni, majd a kis fémdarabokat, amelyek mindössze néhány grammosak, felszerelik a kerékre. Vannak súlyok, amelyek a felhelyezést illetően egymástól eltérőek, bizonyos típusokat ugyanis nem kell felütni, elég csupán ragasztani.
A kerék mindennapi használatnak van kitéve, ráadásul a kátyúk, a padka mind terhelő hatást gyakorol az abroncsra, illetve a felnire nézve, ezek miatt pedig változhat a súlyelosztás, tehát átszerelésnél mindenképp ellenőriztessük le. A munkagépek kerekeinek az épségére is fontos ügyelni, például egy traktor kereket sem szabad elhanyagolni, hiszen az efféle járművek esetében is bekövetkezhetnek problémák.